pieczątka na umowieWykazy zmian-synchronizacje
i regulacje stanów prawnych nieruchomości

Zajmujemy się profesjonalnym przygotowaniem wykazów synchronizacyjnych. Oprócz tego specjalizujemy się też w sporządzaniu regulacji prawnych nieruchomości. Posiadamy potrzebne doświadczenie, wiedzę oraz umiejętności niezbędne do załatwienia tego typu formalności. Zaufaj profesjonalistom.

 

W jakich sytuacjach przydaje się wykaz zmian-synchronizację i regulacja stanów prawnych nieruchomości?

Wykaz zmian-synchronizacja to dokument, który będzie wymagany gdy:

  • w księdze wieczystej nieruchomość posiada nieprawidłowe oznaczenia numeracji,

  • jej powierzchnia nie zgadza się z tym, co widnieje w księdze wieczystej.

Taki dokument jak wykaz synchronizacyjny przydaje się, jeśli chcemy uzyskać decyzję o podziale działki od:

  • wójta,

  • burmistrza,

  • czy prezydenta miasta.

Jeżeli występują wyżej wykazane niezgodności pomiędzy danymi w ewidencji gruntów i budynków i danymi w księdze wieczystej.

Natomiast regulacja stanów prawnych i nieruchomości polega na ustaleniu osób, którym przysługuje prawo własności do danej działki lub jej części. Oprócz tego jest to też postępowanie geodezyjno-prawne, które ma na celu ustalić zasięg tego prawa poprzez określenie położenia linii granicznych. Jest to bardzo ważny dokument, ponieważ nieruchomości bez określonego stanu prawnego nie da się sprzedać ani przekazać w formie darowizny.