Wykazy zmian-synchronizacje
i regulacje stanów prawnych nieruchomości
Zajmujemy się profesjonalnym przygotowaniem wykazów synchronizacyjnych. Oprócz tego specjalizujemy się też w sporządzaniu regulacji prawnych nieruchomości. Posiadamy potrzebne doświadczenie, wiedzę oraz umiejętności niezbędne do załatwienia tego typu formalności. Zaufaj profesjonalistom.
W jakich sytuacjach przydaje się wykaz zmian-synchronizację i regulacja stanów prawnych nieruchomości?
Wykaz zmian-synchronizacja to dokument, który będzie wymagany gdy:
-
w księdze wieczystej nieruchomość posiada nieprawidłowe oznaczenia numeracji,
-
jej powierzchnia nie zgadza się z tym, co widnieje w księdze wieczystej.
Taki dokument jak wykaz synchronizacyjny przydaje się, jeśli chcemy uzyskać decyzję o podziale działki od:
-
wójta,
-
burmistrza,
-
czy prezydenta miasta.
Jeżeli występują wyżej wykazane niezgodności pomiędzy danymi w ewidencji gruntów i budynków i danymi w księdze wieczystej.
Natomiast regulacja stanów prawnych i nieruchomości polega na ustaleniu osób, którym przysługuje prawo własności do danej działki lub jej części. Oprócz tego jest to też postępowanie geodezyjno-prawne, które ma na celu ustalić zasięg tego prawa poprzez określenie położenia linii granicznych. Jest to bardzo ważny dokument, ponieważ nieruchomości bez określonego stanu prawnego nie da się sprzedać ani przekazać w formie darowizny.